Δήλωση της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου μετά από τη στρατιωτική παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940
Απηύθυνε χαιρετισμό
και αντιφώνηση
τις προηγούμενες ημέρες
στα εγκαίνια δυο εκθέσεων
Τη μεγάλη στρατιωτική παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, που έγινε τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024 στη Θεσσαλονίκη, παρακολούθησε η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η οποία προέβη μετά σε δήλωση.
Στα εγκαίνια δύο εκθέσεων
Επίσης, η κ. Σακελλαροπούλου απηύθυνε χαιρετισμό και αντιφώνηση αντίστοιχα στα εγκαίνια της έκθεσης «Σικελιώτης/Τάσσος: Μια φιλία με κοινές ρίζες» στις 7.30 το βράδυ της Κυριακής 27 Οκτωβρίου 2024 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Σάββατο 26 Οκτωβρίου της έκθεσης «Εικαστικό ταξίδι στο Άγιον Όρος» στην Αγιορειτικήξ Εστία.
Η δήλωση της
Προέδρου της Δημοκρατίας
μετά από τη
στρατιωτική παρέλαση
Αναλυτικότερα, η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου προέβη στην εξής δήλωση μετά από το πέρας της μεγάλης στρατιωτικής παρέλασης για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, που έγινε τη Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2024 στη Θεσσαλονίκη:
«Η εθνική επέτειος του ένδοξου ΟΧΙ είναι ημέρα μνήμης, τιμής και ευθύνης προς όλους όσους αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία μας.
Το σθένος και η ομοψυχία των ηρώων του ’40 αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη και φωτεινό παράδειγμα για το μέλλον. Με αφορμή τη σημερινή λαμπρή παρέλαση, θα ήθελα να εξάρω τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, που με υψηλό αίσθημα ευθύνης εγγυώνται την ασφάλεια και την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας. Χρόνια πολλά!».
Ο χαιρετισμός
στα εγκαίνια της έκθεσης
στο Τελλόγλειο
Στις 7.30 το βράδυ της Κυριακής 27 Οκτωβρίου 2024 απηύθυνε χαιρετισμό η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου στα εγκαίνια της έκθεσης «Σικελιώτης/Τάσσος: Μια φιλία με κοινές ρίζες», που θα «φιλοξενείται» έως και την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2024 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
«Ο Σικελιώτης, επηρεασμένος από τη βυζαντινή παράδοση, τη λαϊκή τέχνη, την προσωπογραφία των Φαγιούμ, αλλά και πτυχές της μοντέρνας τέχνης, θα δώσει έμφαση στην απλότητα, την αμεσότητα, τη χρωματική λιτότητα, τη θέρμη των προσώπων.
Ο Τάσσος, επίσης με επιρροές από τη βυζαντινή αγιογραφία αλλά και από τον εξπρεσιονισμό, θα δημιουργήσει έργα πιο αυστηρά και επιβλητικά, με αδρή χάραξη, απουσία λεπτομερειών, έμφαση στο μαύρο χρώμα και μορφές που αποκτούν συμβολικές διαστάσεις.
Αλλά, και οι δύο θα δώσουν μια στιβαρή αισθητικά απάντηση στο ζήτημα της ελληνικότητας στην τέχνη, και οι δύο θα μιλήσουν για την κοινή ανθρώπινη μοίρα, για τις αγωνίες, τα βάσανα, τις προσδοκίες, τις ελπίδες του απλού, καθημερινού ανθρώπου, μεταμορφώνοντάς τον, άλλοτε στωικό και άλλοτε μαχητικό, σε σύμβολο μεγαλύτερο από τη ζωή», ανέφερε- μεταξύ άλλων- η κ. Σακελλαροπούλου στο χαιρετισμό της.
Η αντιφώνηση
στα εγκαίνια της έκθεσης
στην Αγιορειτική Εστία
Επίσης, η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου πραγματοποίησε αντιφώνηση το Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024 στα εγκαίνια της έκθεσης «Εικαστικό ταξίδι στο Άγιον Όρος, που θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2025 στο Μέγαρο Νεδέλκου στην Αγιορειτική Εστία (οδός Εγνατία 109) στη Θεσσαλονίκη
«Οι ζωγράφοι, των οποίων τα έργα θαυμάζουμε εδώ, επικυρώνουν τα λόγια και τη σκέψη του πεζογράφου της Μητέρας Θεσσαλονίκης,Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη: «Δεν είναι δυνατόν να χαρούμε ή να βιώσουμε το μοντέρνο στη τέχνη αν δεν συνυπάρχει με παλαιότερες μορφές, όπως η βυζαντινή αγιογραφία».
Και πράγματι, παρατηρούμε το αίτημα της ελληνικότητας να παντρεύεται στη τεχνική τους με τη νεωτερική δυτικοευρωπαϊκή ζωγραφική ή την αναζήτηση ενός άφθαρτου, όσο και πρωτότυπου χώρου δημιουργίας, μακριά από τις στρεβλώσεις του ασταθούς και βίαιου μεσοπολέμου. Η επίμονη απαθανάτιση των Αγιορείτικων Μονών και του παραδεισένιου τοπίου τους αυτή την ανάγκη πρωτίστως εξυπηρετεί», σημείωσε- μεταξύ άλλων- η κ. Σακελλαροπούλου στην αντιφώνησή της.
Παράδοση και νεωτερικότητα
«Παράδοση και νεωτερικότητα αλληλοεπιδρούν και συνυπάρχουν σε όλους τους καλλιτέχνες, σε όλους τους πίνακες: στις πυκνές συνθέσεις και τα γαιώδη χρώματα του Σπύρου Παπαλουκά, στις μοναδικές ξυλογραφίες του μαθητή του Πολύκλειτου Ρέγκου, στα εξπρεσιονιστικά τοπία του Νίκου Φωτάκι, στις έντονες χρωματικά αποτυπώσεις του Πάνου Παπανάκου, στις απόκοσμες εκφράσεις του Νίκου Σαχίνη, στη μουντή και γαιώδη χρωματική κλίμακα της Κλειώς Νάτση, στις πρωτότυπες ελληνοκεντρικές καταθέσεις του Λυκούργου Κογεβίνα, του Πάνου Βαλσαμάκη, του Ευθύμιου Παπαδημητρίου.
Παρά τις διαφορές στο ύφος, τα υλικά, το βλέμμα, σε όλους ανεξαιρέτως διακρίνουμε την ίδια στενή, πνευματική σχέση με τον ιερό χώρο της Αθωνικής Πολιτείας, τον ίδιο σεβασμό», τόνισε χαρακτηριστικά η πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας.
©Typologos.com 2024